Офіційний сайт Василівської районної ради

Пошук

Розділи

Календар

« Квітень 2024 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Електронні сервіси

Новини

Відкриття Василівського інклюзивно-ресурсного центру

Сьогодні, голова районної ради Денис Калінін, перший заступник голови райдержадміністрації Андрій Холоша та заступник голови районної ради Андрій Дашковський взяли участь у відкритті Василівського інклюзивно-ресурсного центру, який створено з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком до 18 років на здобуття дошкільної, загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах.

Спільними зусиллями нам вдалося облаштувати інклюзивно-ресурсний центр, який знаходиться у реконструйованій частині будівлі комунального закладу «Василівська гімназія «Сузір’я» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Василівської районної ради. Витрати на ремонт здійснено на загальну суму 1 301, 945 грн.

Зокрема, 950 тис. грн - на реконструкцію частини будівлі комунального закладу «Василівська гімназія «Сузір’я» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Василівської районної ради.

З державного бюджету на облаштування центру було виділено 125, 945 грн. – на закупівлю обладнання; 226 тис. грн. виділено з районного бюджету – на придбання основних засобів, комп’ютерної техніки, меблів для дітей, обладнання.

Відтак у закладі створено всі умови для комфортного перебування дітей з ООП та отримання ними якісних послуг. У Центрі створено та облаштовано:

- кімнату лікувальної фізкультури, де діти зможуть проходити фізичну реабілітацію;

- кабінети фахівців (вчителя-логопеда, практичного психолога) – для індивідуальних та групових занять, де діти можуть розслабитись, зосередитись та підготуватись до роботи.

Створено умови, що передбачають фізичну доступність приміщення для дітей з ООП.

Фахівці працюють з урахуванням нових стандартів нової української школи із використанням більш прогресивних та якісних підходів у роботі з дітьми з ООП. Спеціалісти КЗ «ІРЦ» ВРР ЗО в Василівському районі з моменту створення закладу та станом на сьогодні провели комплексну психолого-педагогічну оцінку 260 дітей та визначили їхні особливі освітні потреби За цей короткий час у 2018 році обстежено 54 дитини, у 2019 році - 188 дітей, у 2020 – 18 дітей віком до 18 років. Спеціалісти нашого закладу у висновках про комплексну оцінку надають навчальному закладу фактично дорожню карту-орієнтир, як навчити дитину в інклюзивній групі/класі і саме фахівці Центру (за потреби) повинні забезпечити дітей району, ті що не охоплені освітніми послугами (тобто не відвідують заклади освіти) корекційно-розвитковими заняттями. Як виявляється, таких дітей багато і сьогодні наші фахівці вже надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги даній категорії дітей.

Поряд з цим фахівці центру забезпечують методичний, психологічний, логопедичний супровід дітей з ООП; надають допомогу батькам

Висловлюємо слова вдячності керівникам району, які небайдужі до такої надзвичайно важливої справи, як розбудова інклюзивної освіти, яка зорієнтована на те, щоб діти з ООП мали змогу здобувати знання, проводити час у середовищі, яке дає їм змогу розвиватися.

Вдячні волонтерам, які присвячують своє життя роботі з дітьми, допомагають нам у проведенні різноманітних заходів; батькам; які завжди поруч, сподіваємось, що ви будете задоволені умовами, які ми для вас створили.

На сьогодні кількість дітей, які охоплені інклюзивним навчанням, становить 42 дитини, із них 15 - навчаються у закладах дошкільної освіти, 27 – в закладах загальної середньої освіти.

Звичайно, це не є вирішенням проблеми в цілому. Недостатньо ресурсів для належного обладнання ІРЦ, що має повністю задовольнити потреби дітей зазначеної вище категорії. Адже такі Центри вкрай необхідні нашим дітям для отримання повноцінної освіти та адаптації їх в сучасний простір.

Хочу висловити повагу і вдячність усім, хто долучився до роботи зі створення інклюзивного середовища в освіті для дітей району. Спільними зусиллями ми будуємо Нову українську школу, де освітній процес пристосований до потреб кожної дитини, будемо планувати нашу роботу, долучатися до різних проектів…

В ІРЦ діти можуть пройти комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку. Цей процес допомагає діагностувати наявність ООП. Якщо такі потреби є за результатами оцінки, то дитина може претендувати на інклюзивне навчання, розроблення індивідуального освітнього маршруту. Проте не завжди у дитини є саме освітні особливі потреби, можуть бути певні труднощі психологічного характеру. Наприклад, коли дитина дуже замкнена, боязлива, тривожна, через це переживає. Такій дитині потрібен психологічний супровід в межах освітнього закладу. Фахівці ІРЦ можуть дати рекомендації, як здійснити такий супровід, щоб дитину підтримати, і це буде загальна форм а навчання, а не інклюзія.

Такі психологічні проблеми можна невілювати. Деякі із них можуть мати такий характер, який можна усунути корекційними, психологічними, педагогічними впливами.

З огляду на те, що питання інклюзії є досить актуальним і батьки не завжди орієнтуються щодо освітніх потреб своєї дитини до нас звертаються з такими питаннями: як пройти КО, як отримати висновок про КО, чи потребує корекційних занять їхня дитина, як отримати корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги тощо.

Важливість проблеми впровадження інклюзивної освіти в закладах освіти висуває певні вимоги, щоб підготувати педагогів до роботи в нових інтегративних умовах. У закладах освіти, де функціонують інклюзивні групи/класи, формування готовності педагогічних кадрів до роботи з дітьми з ООП передбачає проведення різноманітних методичних заходів. Ми проводимо семінари, тренінги для фахівців, які безпосередньо навчають дітей з особливими освітніми потребами.

Робота зі створення належного інклюзивного середовища в Василівському районі триває на повну. Знаю, що на досягнутому ми не зупинимося й надалі будемо забезпечувати створення належних умов для всіх учасників освітнього процесу. Законодавча підтримка допомагає просуванню цього питання на новому якісному рівні.

Сьогодні на законодавчому рівні кожен заклад дошкільної, загальної середньої освіти в Україні може стати інклюзивним. До того ж, має створити для дитини всі необхідні умови.

Сучасний заклад освіти має бути доступним для всіх, закладом рівних можливостей, щоб кожна дитина і родина, які мають «особливих» дітей, відчули, що держава гарантує їм якісну освіту. Один із основних принципів інклюзивної освіти – не дитина має адаптуватися до програми, а програма і заклад повинні адаптуватися під дитину.

 

Алла НЕСТОР
директор КЗ «ІРЦ» ВРР ЗО

 

середа, 26 Лютого 2020 16:04 | Переглядів: 451

закрыть

Розмір шрифту: [великий] [маленький]

Схема кольорів: [біла] [синя] [зелена] [чорна]

Зображення: [чорно білі] [кольорові]

[+ Застосувати]   [- Скинути налаштування]